طراحی مالتی مدیا
در این نوع نرم افزارها خدمات یا محصولات یک مجموعه به صورت تمام گرافیکی و متحرک نمایش داده می شود. این نرم افزار که در قالب یک لوح فشرده به کاربر نهایی ارائه می شود، به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند تمام ویژگی ها، خصوصیات و موارد حائز اهمیت در محصولات و خدمات را به کامل ترین وجه ممکن مشاهده و لمس کنند. علاوه بر این یکی از مزایای آن نسبت به فایل های چاپی امکان تغییر در آن است که با استفاده از این امکان تنها کافیست موارد دلخواه را تغییر داد و پس از تغییر نرم افزار چندرسانه ای را تکثیر و ارائه نمود.
فهرست مطالب
کتاب های الکترونیکی:
تأثیر کامپیوتر و تکنولوژی های جدید در جزئی ترین مسائل روزمره، دنیای ما را با سرعت هرچه بیشتر به دنیای الکترونیک و دیجیتال تبدیل کرده است. کتاب، چاپ و نشر نیز از این راه باز نمانده اند و ظهور نشر الکترونیک به طوری که در این چند سال اخیر شاهد آن بودیم، صنعت چاپ و نشر را دستخوش تحولی عظیم کرده است. E-book یا کتاب الکترونیکی، پدیده ای تازه در این بین است و قطعا نظام آموزش و اطلاع رسانی را با دگرگونی های اساسی مواجه می سازد. کتاب های الکترونیکی یا E-books صرفاً نسخه های الکترونیکی مطالب مکتوب نیستند بلکه می توانند علاوه بر متن، فیلم، صوت و تصاویر را نیز شامل شوند.
نرم افزارهای آموزشی:
نرم افزارهای آموزش مجازی در دنیای امروز مفهومی آنچنان عام است که نمی توان آن را بازنویسی کرد اما ما بر اساس اصول خود، متعهد هستیم تا ویژگی هایی را برای یک نرم افزار آموزش الکترونیکی لحاظ کنیم تا در بهترین رده بندی گروه های نرم افزار آموزشی قرار گیرد. بر این اساس نرم افزار آموزشی استاندارد می باید دارای تعامل با کاربر باشد تا ملالت و خستگی را از او دور کند و با بکار گیری تمام حواس به دریافت موثر محتوا توسط وی کمک نماید و امکان نظارت و ارزیابی دقیق بر روند آموزشی و نتایج بدست آمده توسط کاربر وجود داشته باشد و نیز قابلیت تکرار مراحل آموزشی و تمرینات آن به تعداد نامحدود برای کاربر مهیا باشد. البته عدم محدودیت در تعداد کاربران، عدم محدودیت در زمان یا مکان برگزاری دوره آموزشی، حدف هزینه های ناشی از تکرار دوره ها و دعوت از اساتید از ویژگی های عمومی هر نرم افزار آموزشی به حساب می آید.
گزارش عملکرد و معرفی سازمان:
ارائه گزارش عملکرد و معرفی سازمان امروز یک الزام و اقدام ضروری فرض میشود و مجموعه ای یافت نمیشود که برای معرفی خود از انواع رسانه ها مانند کاتالوگ، بروشور، تبلیغات محیطی، صدا و سیما، اینترنت و غیره بهرهای نبرده باشد. در این مسیر ارائه گزارشی مفهومی و یا ارائه ی معرفی سازمان به صورت کاملا منحصر به فرد، متمرکز بر واقعیات، همراه با حفظ جزئیات، برخوردار از جلوه های بصری و جذاب و در یک کلام موجز ولی کامل و شایسته امری بسیار دشوار بوده است که به یمن و برکت فناوریهای روز اینک موجبات آن فراهم است و اگر در گذشته چندین جلد صحافی شده برای گزارش اقدامات انجام شده نیاز بود اینک یک راهکار چندرسانهای بیان عملکرد یا معرفی را بسیار اثرگذار، چشم نواز و بهتر انجام میدهد.