چاپ سربرگ
يکي ديگر از مواردي که مي توان نشان دهنده نوع کاربري و خدمات يک شرکت يا موسسه باشد تراکت ها و برگه هاي تبليغاتي آنجا مي باشد که مي تواند بر روي شخص بيننده تاثير زيادي داشته باشد و شما را با روشي درست به آن شرکت معرفي کند که در اين ميان نيز طراحي و همچنين نوع کاغذ و جنس چاپ بسيار مهم مي باشد که طراحان و کارشناسان ما بصورت رايگان اطلاعات خود را در اختيار شما قرار مي دهند تا شما بهترين نتيجه را از تبليغات خود بگيريد
فهرست مطالب
چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی، یکی از راه های بسیار مؤثر، سریع و آسان برای منتقل کردن پیام است. چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی، در کوتاه مدت و به شکل سریع باعث استقبال مخاطبان می شوند. تراکت یا آگهی، برگه های تبلیغاتی می باشند که صاحبان کسب و کار برای انتقال پیام خود آنها را چاپ و منتشر می کنند. تراکت های تبلیغاتی، به منظور جلب توجه مردم برای رویدادی خاص، خدمات یک شرکت و موسسه و معرفی محصولات آنها بکار برده می شود و در بردارنده پیامی به شکل ساده، برای منتقل کردن سریع و راحت است. چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی، ممکن است به وسیله شرکت ها، موسسات، سازمان های دولتی و غیر دولتی و افراد، با اهداف مختلفی مانند، تبلیغات تجاری برای فروش کالا یا خدمات یک سازمان، تبلیغ برای نمایش ها، کنسرت های موسیقی، استخدام شرکت ها یا حتی انتقال پیام سیاسی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند. چاپ برگه های تبلیغاتی، شیوه تبلیغاتی است که به دلیل پخش مستقیم آن، پخش دست به دست، قرار گرفتن در صندوق پستی و چسباندن به دیوار، طیف گسترده ای از مخاطبان را تحت پوشش خود قرار می دهد. چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی، یکی از فاکتورهای تبلیغاتی به شمار می رود، که مورد توجه بسیاری از شرکت ها و موسسات قرار گرفته است. در این شیوه تبلیغاتی، صاحبان کسب و کار پیام مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن و با هزینه ای اندک، به مخاطبان خود منتقل می کنند.
نکات مهم در طراحی و چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی
در طراحی و چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی، باید به شیوه ای عمل شود، تا باعث ایجاد رغبت و تمایل در مخاطب برای خواندن آن گردد. بر همین اساس، بکار بردن فونت ها و تصاویر متناسب با موضوع تراکت بسیار تاثیر گذار است. در طراحی و چاپ تراکت باید از محتوای کوتاه و مفید استفاده شود. نکته حایز اهمیت در طراحی تراکت، مورد توجه و جلب نظر قرار گرفتن مخاطب است. محتوای برگه های تبلیغاتی، باید به صورت نکته ای و خلاصه بیان شود تا مخاطب از خواندن آن خسته نشود. هر چه فونت مطالب بزرگتر استفاده شود، بیشتر باعث جلب نظر بیننده می شود. در طراحی و چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی، بکارگیری رنگ های هم خانواده و ترکیب رنگ های مناسب نیز بسیار حایز اهمیت می باشد. استفاده از تصاویر زیبا و جذاب نیز، اثر بخشی چاپ تراکت را دو چندان می کند.
در چاپ تراکت و برگه تبلیغاتی، از عوامل بسیار تاثیر گذار، انتخاب و استفاده از کاغذ مناسب برای چاپ است. تراکت ها در انواع مختلفی مانند یک رو، دو رو، رنگی، سیاه و سفید چاپ می شوند، و متناسب با موضوع کار می توان از میان آنها، یکی را انتخاب نمود. جنس کاغذ مورد استفاده برای چاپ تراکت، کاغذ تحریر و گلاسه با گرماژ 80 تا 135 گرم می باشد. بسته به سلیقه و نظر می توان از کاغذ کتان، کرافت، الوان رنگی و کاغذ تحریر سفید نیز برای چاپ تراکت استفاده کرد. تراکت های رنگی نسبت به نوع سیاه و سفید آن، نیاز به دقت بیشتری هنگام چاپ دارند. به طور معمول تراکت های رنگی بیشتر مورد توجه واقع می شوند، به همین دلیل انتخاب ترکیب رنگ های اشتباه، تاثیر منفی زیادی در مخاطب می گذارد، که ممکن است بدون خواندن، آن را دور اندازد. برای طراحی مناسب این نمونه تراکت ها، بهتر است از رنگ های هم خانواده استفاده نشود. اندازه تراکت نیز متناسب با سلیقه و نوع کاربرد آن ممکن است، متفاوت باشد. چاپ تراکت با ابعاد A5 بسیار مورد توجه و پرطرفدار می باشد. چرا که این سایز به دلیل فضای مناسبی که در اختیار دارد، به خوبی می تواند پیام مورد نظر را به طور کامل به مخاطب منتقل سازد. این کاغذ در ابعاد 148 در 210 میلیمتر به چاپ می رسد، و شیوه مؤثر و مناسبی برای کمپین های بازاریابی، قراردادن درب منزل و فروش کالا در داخل نمایشگاه ها به شمار می رود. ممکن است برای افزایش دوام برگه های تبلیغاتی و زیبایی آنها از روکش نیز استفاده شود.
نکات مهم و کاربردی در چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی
در چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی، قراردادن اطلاعاتی نظیر عنوان، متن، اطلاعات تماس و تصاویر لازم و ضروری می باشد. انتخاب یک عنوان مناسب و مرتبط با کسب و کار، نیز بسیار تاثیر گذار است. بکار بردن یک عنوان ضعیف علاوه بر اثر منفی، جذابیت تراکت را نیز بسیار کاهش می دهد. در چاپ تراکت، باید از رنگ های جذاب و تصاویر با کیفیت، به منظور ایجاد تمرکز بصری بهره برد. متن تراکت نیز برای جلب توجه مخاطب اهمیت بسزایی دارد. قراردادن اطلاعات تماس مانند آدرس ایمیل و وب سایت، تلفن و آدرس نیز بسیار تاثیر گذار می باشد.
ویژگی و مزایای چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی
چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی، در کوتاه مدت و به شکل سریع باعث افزایش مخاطب می شود. همچنین یکی از ارزان ترین روش های تبلیغات، چاپ تراکت است. این برگه های تبلیغاتی، به راحتی و بی واسطه با مخاطب خود ارتباط برقرار می نماید. به راحتی قابلیت جابجایی دارد، و در فرصت های مناسب می توان آن را مطالعه و بررسی کرد. با چاپ تراکت قادر خواهیم بود در مورد هدف های مد نظر، با جزییات بیشتری پیام خود را به مخاطب منتقل کنیم. در جهت تبلیغات برای شرکت های بزرگ، موسسات و بنگاه های اقتصادی، روشی راحت و تاثیر گذار محسوب می شود. از مزایای مهم دیگر تراکت به، انتقال پیام های فروش و معرفی و ارایه محصول و خدمات جدید می توان اشاره کرد. اثرگذاری یک تراکت و برگه های تبلیغاتی به نحوه پخش و توزیع آن بستگی دارد.
چاپ تراکت و برگه های تبلیغاتی، یک ابزار تبلیغاتی پرطرفدار، ارزان و با عمری کوتاه است که به طور معمول با استفاده از بیان تصویری و نوشتاری، سعی در جلب توجه مخاطب دارد. تراکت و برگه های تبلیغاتی، جهت ابراز یک خبر یا آگاهی دادن از یک موضوع، در طی مدت زمان معلوم با شیوه مستقیم و بدون واسطه، اقدام به معرفی و ارایه محصول و خدمات، در جهت جلب نظر مخاطب می پردازند. خبر و آگهی چاپ شده در روی تراکت، نوید از یک تغییر مهم یا یک جهش بزرگ در فعالیت اقتصادی را ابراز می کند.
انواع سربرگ، تراکت و برگه هاي تبليغاتي عبارتند از:
انواع سربرگ، تراکت و برگه هاي تبليغاتي عبارتند از: سایز های موجود جهت شیت های عمومی (در شیت عمومی قیمت تمام شده بین چندین کار سرشکن می شود و پایین تر از حالت معمول بدست می آید)
- کاغذ A6 تحریر
- کاغذ A5 تحریر
- کاغذ A4 تحریر
- کاغذ A3 تحریر
- کاغذ A6 گلاسه
- کاغذ A5 گلاسه
- کاغذ A4 گلاسه
- کاغذ A3 گلاسه
این سیستم در صنعت چاپ کاربرد فراوان دارد.
در صورتی که تیراژ سفارشات شما بالا باشد مانند چاپ کتاب و یا سایز هایی بزرگتر از سایز های فوق، سفارش چاپی شما بصورت اختصاصی چاپ می شود و بر خلاف برخی دفاتر تبلیغاتی با یک تماس تلفنی قیمت نهایی چاپ به شما اعلام می گردد.