طراحی ساک دستی

طراحی ساک دستی

از پرکاربردترین و مفیدترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغات، طراحی ساک دستی است. برای کارفرمایان طراحی ساک دستی ابعاد تبلیغاتی مناسب و مفیدی را ایجاد می سازد. بر همین اساس، به عنوان بیلبورد همراه نیز این محصولات شناخته می شوند. به منظور ارائه بروشور، کاتالوگ، قرار دادن اجناس خریداری شده و حمل هدایای تبلیغاتی، ساک های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

فهرست مطالب

از پرکاربردترین و مفیدترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغات، طراحی ساک دستی است. برای کارفرمایان طراحی ساک دستی ابعاد تبلیغاتی مناسب و مفیدی را ایجاد می سازد. بر همین اساس، به عنوان بیلبورد همراه نیز این محصولات شناخته می شوند. به منظور ارائه بروشور، کاتالوگ، قرار دادن اجناس خریداری شده و حمل هدایای تبلیغاتی، ساک های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی ساک دستی با قرار گرفتن در برابر چشمان مخاطب، با نمایش پیام تبلیغاتی موردنظر، سبب انتقال آن به مخاطب می شود.

طراحی ساک دستی بخش جدایی ناپذیر کسب و کار، در مرحله تولید و فروش محصول به شمار می رود. این محصول علاوه بر زیبایی ظاهری، برای معرفی و تبلیغ کسب و کار نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. برخورداری از ساک دستی خاص و زیبا، سبب ماندگاری، ثبت برند و نام کسب و کار در یاد مخاطب و مشتری می شود. در حیطه اقتصادی، در معرض نمایش گذاشتن خدمات و محصولات هدف مهم و اساسی هر کسب و کار به شمار می رود. طراحی ساک دستی در زمینه دستیابی به این هدف، نقش بسزایی را ایفا می کند. اگر طراحی محصول با اعمال روش متمایز و ویژه انجام پذیرد، همه نظر ها را به سمت خود سوق می ‌دهد. بهره گیری از طراحی رنگی در این زمینه می تواند بسیار تأثیر گذار باشد. همچنین اعمال یک ایده نوآورانه در زمینه طراحی این محصول علاوه بر انتقال پیام، سبب ماندگاری آن در ذهن مشتری می شود. ساک دستی برای حمل کالا و یک ابزار بسته بندی کاربرد دارد. همچنین این محصول به دلیل جنبه های تبلیغاتی خود در معرفی و شناسایی برند نیز جایگاه مناسبی را به دست آورده است. به دلیل ماندگاری بالای این محصولات، امروزه اغلب فروشگاه ها نسبت به تهیه و چاپ اختصاصی آن با در نظر گرفتن، رنگ سازمانی، لوگو و طرح مورد نظر خود اقدام می کنند.

نکات مهم و تاثیر گذار در طراحی ساک دستی

اعمال شیوه های نوین و خلاقانه در طراحی ساک دستی بسیار تاثیرگذار و موثر می باشد. طراحی آن متناسب با محصول، در اثر گذاری و بازخورد مناسب آن بسیار اهمیت دارد. طراحی ساک دستی علاوه بر صرف هزینه کم و مقرون به صرفه، به دلیل نقش تبلیغاتی، در پیشبرد اهداف و برنامه های مورد نظر یک سازمان بسیار حائز اهمیت می باشد. برای جلب توجه مشتری، دو عنصر طراحی و رنگ از تاثیرگذاری بالایی برخوردار می باشند. برخورداری از گرافیک جذاب و چشم نواز، به جذابیت محصول کمک شایانی می کند. انتخاب فونت متناسب با ساک دستی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. سایز و اندازه محصول متناسب با نوع کاربری آن در نظر گرفته می شود. توجه به مقاومت و کیفیت ساک دستی هم نباید از نظر دور بماند. طراحی محصول باید به گونه ای صورت گیرد که علاوه بر کارایی داشتن برای مشتری، از محصولات محافظت به عمل آورد. استفاده از اصول حرفه ای طراحی ضمن خاص نمودن محصول، استقبال قابل توجه مشتریان را نیز با خود به همراه دارد. کاغذ به کار رفته در ساخت ساک دستی بر اساس نوع کاربرد، مقوای پشت طوسی، گلاسه و کرافت می باشد. همچنین برای دوام بیشتر آن می توان از روکش های uv، سلفون براق و مات نیز استفاده نمود. فرایند چاپ در این نوع محصول در اغلب موارد به صورت چاپ افست صورت می گیرد. ابعاد ساک دستی از تنوع بسیاری برخوردار می باشد اما بیشتر به صورت مربع، افقی و عمودی رواج دارد.

طراحی ساک دستی و موارد استفاده و کاربرد آن

طراحی ساک دستی، امروزه در ابعاد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برای بسته بندی و حمل کالاهای فروشگاهی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، طلا و جواهر، قطعات الکتریکی و کامپیوتری، ساعت و پوشاک بسیار کاربرد دارد. همچنین برای بسته بندی هدایای تبلیغاتی نظیر لوح یادبود، لوح بزرگداشت، ست های مدیریتی، کتاب های گرانبها، سررسید و سالنامه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این محصول برای بسته بندی و حمل فهرست بها، اسناد، فولدرها، بروشور ها و کاتالوگ ها در مواقع برگزاری سمینارها، شرکت در نمایشگاه ها و فستیوال ها، نهایت استفاده برده می شود. برای حضور پر رونق و پررنگ شرکت هایی که در نمایشگاه های خارجی و داخلی حضور یافته اند نیز این محصول بسیار کارآمد می باشد. ساک دستی در بین صاحبان اصناف و فروشگاه ها نیز به منظور ایجاد و کسب اعتبار بیشتر در بین مخاطبان و مشتریان ارائه می گردد. همچنین این ابزار برای عرضه و ارائه بهتر محصولات فست فود ها و رستوران ها نیز به خدمت گرفته می شود.

امروزه طراحی ساک دستی به صورت نایلونی، پارچه ای و کاغذی انجام می گیرد. ساک تبلیغاتی پارچه ای، از پارچه های با کیفیت و سازگار با محیط زیست تولید و عرضه می گردد. این محصولات برای چندین مرتبه قابلیت استفاده را دارا بوده، و در اکثر فروشگاه ها برای بسته بندی و حمل کالا های مشتری مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت مناسب و مقرون به صرفه، یکی از ویژگی های مهم و بارز این محصولات به شمار می رود. ساک تبلیغاتی کاغذی، از کیفیت و دوام مناسب برخوردار می باشد. این محصولات کاربرد گسترده ای در نانوایی های صنعتی، فست فود ها و رستوران ها برای حمل و بسته بندی مواد غذایی دارند. ساک دستی کاغذی در مکان های عمومی به عنوان یکی از شیوه های تبلیغات به کار گرفته می شود و در سال های اخیر در بین مردم جایگاه خاصی را به دست آورده است. این محصولات در سایزها و گرماژ متنوع و مختلف وجود دارند. این نوع ساک دستی علاوه بر استحکام بالا، به دلیل برخورداری از پوشش سلفونی در برخی از سایز های موجود آن، قابلیت تحمل ۱۰ کیلوگرم وزن را دارد. یکی از موثرترین شیوه های تبلیغاتی، که اثر گذاری بالایی در ذهن مخاطب برجای گذاشته و باعث جلب نظر و منتقل نمودن پیام شده، طراحی ساک دستی می باشد.

در طراحی ساک دستی توجه نمودن به نوع مخاطب و مشتری از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. اگر بخش عمده ای از مشتریان را مردان میانسال در بر می گیرد، در طراحی محصول باید متناسب با سلیقه آنها عمل نمود. اگر طراحی محصول اختصاص به کودکان دارد، باید ضمن ارائه نمایش و به تصویر کشیدن نگاه کودکانه، طرح های امیدوار کننده و رنگارنگ را مورد استفاده قرار دهد. طرح موجود بر روی ساک تبلیغاتی می تواند متفکرانه، هوشمندانه و حتی جنجال برانگیز باشد، اما در هر صورت طرح مورد نظر باید با هویت و ماهیت موضوع ارتباط مناسب و مرتبطی را داشته باشد و به شیوه درست و اصولی بر روی ساک تبلیغاتی نقش بسته باشد.